Subject: Vs: Postimehest mõned küsimused
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: "Loora-Elisabet Lomp" <[email-masked]>
Date: Tue, 17 Sep 2024 16:27:54 +0300

Tere, Loora!

Vastas Ravimiameti sisse- ja väljaveo järelevalve büroo spetsialist Anita
Tuula:

Informatsioon ravimi Flux 20 mg kõvakapslite tarneraskusest vastab tõele.
Müügiloa hoidja Sandoz Pharmaceuticals d.d. teavitas Ravimiametit
tarnehäirest, mis kestab eeldatavasti 2024. aasta novembrini. Tarnehäire
põhjuseks on ravimi nõudluse suurenemine ja samuti asjaolu, et mitmed
fluoksetiini tootjad Euroopas on silmitsi kvaliteediprobleemiga, mille
tõttu pole ravimipartiisid turule lubatud.

Tegemist on kogu Euroopat hõlmava murega. Ravimi saadavus võib riigiti
olla erinev vastavalt laoseisudele ning turuolukorrale ehk kui mitu
tootjat on turul ja kui kiiresti asendused leitakse. Naaberriigis Soomes
meie andmetel kõnealust preparaati Flux ei turustata, Lätis on olukord
selle ravimi osas sarnane kui meil.

Eestis on müügiluba veel sama toimeaine ja tugevusega ravimil Fluoxetine
Vitabalans 20 mg õhukese polümeerikattega tablettidel, millel on
tarneraskus alates eelmise aasta oktoobrist.

Alates Flux 20 mg kõvakapslite tarneraskuse teatise saamisest oleme olnud
pidevalt kontaktis nii ravimite hulgimüüjate, arstide
erialaorganisatsioonide kui ravimitootjatega, et leida sobivaid lahendusi
tarneraskuse perioodil ravi jätkamiseks.

*	Ühe lahendusena tarneraskuse leevendamiseks on Ravimiamet andnud
loa Fluoxetine Vitabalans 20 mg turustamiseks võõrkeelses pakendis. Sellel
nädalal jõuab apteekidesse Fluoxetine Vitabalans 20 mg
tšehhi-slovakikeelses pakendis. Flux 20 mg kõvakapsleid müügiloa hoidja
sõnul Eesti turu tarbeks võõrkeelses pakendis saadaval ei ole.

*	Teise võimalusena saab Ravimiamet lubada kasutada ravimeid, millel
on müügiluba mõnes teises Euroopa riigis, kuid mis ei ole Eestis
registreeritud. Ravimiamet kinnitas Eesti Psühhiaatrite Seltsi taotluse
müügiloata fluoksetiini preparaatide kasutamiseks. Müügiloata fluoksetiini
preparaadid jõuavad Eestisse eeldatavasti septembri lõpus või oktoobri
alguses.

Saabuvad ravimikogused peaksid katma ravimivajaduse septembris ja
oktoobris.

Viimane info ravimi Flux tarneraskuse ja alternatiivide saadavuse kohta on
jälgitav ravimiregistris <https://ravimiregister.ee/publichomepage.aspx> .

Kui tekib lisaküsimusi, vastame hea meelega!

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Saatja: Loora-Elisabet Lomp <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 16. september 2024 15:25
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]>
Teema: Postimehest mõned küsimused

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Meieni jõudnud üks murelik lugeja, kelle sõnul on  Flux 20
(antidepressant) ravimil tarneraskused ning neid Eestis on vaid paar
karpi. Jutud käivad, et oktoobrini ei tooda Flux 20  juurde. Kas see
vastab tõele? Kas on teada, miks on tarneraskused?

Kuna antidepressante tuleb võtta iga päev ning paljudele teise firma
antidepressandid ei sobi ka, siis kas tuleks minna teise riiki ostma?

Ette tänades

Loora-Elisabet Lomp

Postimees